چگونه محتوای E-A-T بنویسیم؟ راهنمای تخصصی
گوگل E A.T چیست و این الگوریتم گوگل چگونه میتواند به نفع یا ضرر شما تمام شود؟ فرامحتوا
همانطور که قبلاً بحث شد، اینها صفحاتی هستند که در صورت نادرست بودن اطلاعات ارائه شده می توانند پیامدهای جدی بر سلامت و امور مالی افراد داشته باشند. اگر سایت شما به درستی کار نمی کند و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد، احتمال کمی وجود دارد که بازدیدکنندگان سایت شما به شما اعتماد کنند. همچنین اگر صفحات شما برای بارگذاری طولانی مدت طول می کشد و ساختار سایت شما گیج کننده است، دقیقاً هوای تخصص را ایجاد نمی کند. شما باید به طور منظم محتوای جدیدی را به سایت خود اضافه کنید تا به گوگل نشان دهید که سایت شما به خوبی نگهداری می شود. همچنین EEAT را نشان می دهد زیرا نشان می دهد که شما دائماً دانش جدیدی برای ارائه در مورد یک موضوع دارید.
سپس لیستی از دامنه های ارجاع دهنده که به صفحات رقیب شما لینک شده اند نمایش داده می شود. از منوی کشویی «امتیاز اعتبار» برای فیلتر کردن وبسایت هایی با اعتبار بالا استفاده کنید. امتیاز اعتبار معیار اختصاصی سِمروش که کیفیت یک وبسایت را اندازهگیری میکند. در موضوعاتی مثل مالی و پزشکی، نشان دادن تخصص بسیار مهم است. در این موارد از شما انتظار میرود اطلاعاتی ارائه کنید که در چارچوب اجماع پزشکی یا مالی فعلی قرار داشته باشد. این نمرات بر اساس رتبهبندی ارزیابهای کیفیت جستجو تولید میشوند.
اگر این مشاوره در سایت شما منتشر شود، حدس بزنید چه اتفاقی میافتد؟ هم کاربران و هم ارزیابان کیفیت گوگل، سایت شما را غیرقابل اعتماد خواهند دید. ایجاد و نمایش E-E-A-T نیازمند این است که شما تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد را هم در داخل سایت و هم با سیگنالهای خارج از صفحه نشان دهید. اطلاعات ارائه شده به وضوح تجربه، تخصص و اقتدار نویسنده را نشان میدهد که باعث ایجاد اعتماد در محتوای مقاله میشود. فرض کنید که به ایرانیان توصیه میکنید که قبل از سفر به ژاپن، نیازی به دریافت ویزا ندارند. اگر این توصیه در سایت شما پست شده است، حدس بزنید چه خواهد شد؟ هم کاربران و هم ارزیابان کیفیت گوگل، سایت شما را غیرقابل اعتماد میبینند. نشان دادن تخصص در موضوعات YMYL مانند امور مالی و پزشکی، بسیار مهم است.
برای این منظور باید موضوع و اعتبار سایت مبدا را بررسی کنیم و بعد بک لینک بگیریم. برای اطلاعات بیشتر و بررسی محتوای خود مقاله “الگوریتم helpful content و مشخصات یک محتوای مفید از نگاه گوگل” را بخوانید. در واقع گوگل تمایل دارد امتیاز بیشتری به نویسنده ای که تجربه کسب کرده و در مورد موضوعی می نویسد، بدهد. امنیت وبسایت نیز نقش مهمی در ایجاد Trustworthiness دارد. E.A.T اصطلاحی است که از دستورالعملهای سنجش کیفیت گوگل گرفته شده و صورت خلاصهشده Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است.
از نوشتن در موردسمفونی تا بررسی لوازم خانگی، تجربه دست اول می تواند یک پست شبکه اجتماعی یا صفحه بحث را با کیفیت بالا بسازد. برای اینکه بتوانید در الگوریتمهای گوگل و در E-A-T جایگاه خوبی داشته باشید باید بدانید که چه کارهایی را انجام دهید. ما در اینجا یک لیست هفت مرحلهای برای شما آوردهایم که به سایت شما کمک میکند معتبرتر و قابل اعتمادتر باشد. اگر شما وقت تحقیق و نگارش متن بر اساس قواعد را ندارید و از طرفی نمیخواهید با نگارش محتوای ضعیف جایگاهتان را از دست دهید، از نویسندههای باتجربه کمک بگیرید. لازم نیست که فردی را استخدام کنید و هزینههای بسیاری بپردازید. چرا که فریلنسرهای بسیاری وجود دارند تا این کار را برای شما انجام دهند.
حتی میتوانید برای افزایش دامنه تأثیرگذاری مطالب، محتوای مدنظر را در سایتها مرتبط با حوزه فعالیتتان منتشر کنید. نکته مهم دیگر پاسخگویی به بازخوردهای دریافتی است و این کار باعث افزایش اعتماد به شما میشود. پاسخ به نظرات، سوالات و بازخوردهای کاربران نشاندهنده تعهد به ارتباط با جامعه مخاطبان و توجه به نیازها و مشکلات آنها است. این تعامل میتواند از طریق بخش نظرات وبسایت، شبکههای اجتماعی یا حتی از طریق ایمیل صورت گیرد. همچنین، نمایش نظرات و بازخوردهای مثبت کاربران به صورت عمومی میتواند به افزایش اعتماد مخاطبان جدید کمک کند. گوگل به دنبال محتوایی است که بتواند اعتماد کاربران را جلب کند.
اعتبار به ویژه برای سایتهای خبری، دانشگاهی و منابع تخصصی در موضوعات خاص، اهمیت زیادی دارد. گوگل در سال 2015 یک گایدلاین یا کتاب راهنما برای ارزیابی کیفیت محتوا ارائه کرد. در طول این سالها تغییراتی در این گایدلاینها ایجاد شده است. یعنی با خواندن این گایدلاینها متوجه میشوید که چه محتوایی از منظر گوگل باارزش است. تولیدکنندگان محتوا به جای اینکه برای کاربران محتوا تولید کنند حالا مطابق با گایدلاینها و برای گوگل محتوا تولید میکردند. این مشکل اساسی باعث شد تا گوگل علاوه بر این اصول محتوا، موارد دیگری را هم وارد ارزیابی سایتها کند.
بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی کنید و توصیه یا اطلاعاتی ارائه دهید که می تواند به حل مشکل کمک کند. سپس این ابزار کارت های مختلفی را با موضوعات فرعی مرتبط با موضوع اصلی شما ارائه می دهد. رنگهای سبز رنگ که روی آنها یک تیک وجود دارد، زیرمجموعههایی هستند که رقیب شما برای آنها در 100 نتیجه برتر گوگل قرار گرفته است. بقیه موضوعات فرعی هستند که رقیب شما هنوز به آنها نپرداخته است. در اینجا یک مثال از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت صفحه با EEAT بالا آورده شده است.
لینکهای داخلی باید با انکر تکست غنی و توصیف کننده محتوایی که به آن لینک خورده، همراه شوند. باید قرار گیری لینکها در انکر تکستهای توصیفی را در سرتاسر سایت بررسی کنید و انکر تکست ناهماهنگ با زمینه لینک را شناسایی کنید. قبلاً در مورد نحوه نشان دادن E-E-A-T به ارزیابان کیفی گوگل توضیح دادیم. اما اگر E-E-A-T در وضعیت خوبی قرار ندارد، چگونه میتوانید آن را بهبود دهید؟ خوشبختانه راههای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اکثر پستهای بلاگ سایت شما با موضوعاتی مانند مکملها و راهنمای تمرین سروکار دارند.
این مقاله به بررسی اینکه چگونه میتوان با راهکارهای مختلف، افزایش اعتبار محتوا با E-A-T را انجام داد، می پردازیم. طبیعتا گوگل ترجیح میدهد محتوایی را که ممکن است سلامتی یا وضعیت مالی کاربران را به خطر بیاندازد منتشر نکند. به همین دلیل بررسی کیفیت محتوای وب سایتهایی که به چنین مسائلی میپردازند از اهمیت ویژهای برخوردار است. زمانی که کاربر به دنبال اطلاعات هست توقع داره اطلاعات مفید و به درد بخور تو نتایج ببینه. این دستورالعمل سایت های که محتواشون رو کپی کردن یا تخصصی نیس یا حتی غیر قابل اعتماده از نظر کاربر جدا میکنه. سایت پزشکی رو تصور کنید که نیازه حتما و حتما اطلاعات مفیدی به خواننده بده.
این به شما ایده های زیادی می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای خود و شروع به ساختن اعتبار سایت خود استفاده کنید. در مرحله بعد، کلمه کلیدی seed خود را تایپ کنید، به عنوان مثال، “دوچرخه سواری”، و روی “جستجو” کلیک کنید. این به معنای ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که با تمام جنبه های موضوع شما سروکار دارد. اکنون، لیست دامنه های ارجاعی را که برای هدف گذاری انتخاب کرده اید، مشاهده خواهید کرد. سپس، انتخاب کنید که میخواهید آنها را در کدام پروژه ذخیره کنید و روی «ارسال مشتریان احتمالی» کلیک کنید.
ما سعی می کنیم بهترین مشاوره طراحی سایت را به شما ارائه کنیم. لینک بیلدینگ هنوز یک عنصر مهم در سئو است اما این روزها کیفیت لینکها بیشتر از تعدادشان اهمیت دارد. یا در نوشتن محتوا و معرفی یک رستوران، نویسنده باید از آن رستوران بازدید کرده باشد تا تجربیات قابل لمس و واقعی را با کاربران سایت به اشتراک بگذارد. تخصص به معنای داشتن دانش و مهارت لازم در زمینهای خاص است. محتوای تولید شده توسط افرادی که در زمینه موضوع مورد بحث تخصص دارند، از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد.
این نتایج باید اطلاعات معتبر و قابلاطمینان را نمایش دهد نه اینکه مردم را با محتوای گمراهکننده گیج کند. نتایج باید آن چیزی را نشان دهد که مردم به دنبالش میگشتند و نه اینکه آنان را با محتوای ناراحتکننده، آزاردهنده، ناخوشایند یا توهینآمیز غافلگیر کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت eBgroup از دهه 90 بعنوان یکی از آژانسهای موفق در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و تبلیغات کلیکی در غرب تهران مشغول به فعالیت بوده است. برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است. نمودار زیر را ببینید که چگونه اعتماد در مرکز تجربه، تخصص و اقتدار قرار می گیرد.
جالب است بدانید که پس از آپدیت ۷ فوریه ۲۰۱۷ الگوریتم گوگل، سایتهایی که شاخصهای مختلف را داشتند از رتبه بهتری برخوردار شدند و در مقابل، بازدید برخی سایتها کاهش پیدا کرد. تا اینجا از ساختار و موارد مهمِ این الگوریتم آگاه شدیم و بهتر است در ادامه، راهکارهایی برای بهبود سایتمان پیدا کنیم. با انجام برخی اقدامات میتوان باعث حفظ جایگاه و اعتبار سایت شد که به برخی از آنها خواهیم پرداخت. پس از انجام این کار، می توانید رتبه بندی ستاره های شرکت خود را در یک نمودار کوچک و منظم مشاهده کنید. شما باید یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که بر به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند متمرکز باشد که در هر مرحله از سفر به کاربران ارائه شود. اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی را اجرا می کنید، کاربران باید بتوانند اطمینان داشته باشند که هرگونه تراکنش مالی آنلاین به درستی انجام می شود.
محتواها دقیق و بهروز و درستاند و وبسایتها برای سازمانی معتبر، مرجع و شناختهشده در حوزهی بهداشت و سلامت است که اطلاعات غلط منتشر نمیکنند. این صفحات یک راه ساده برای ایجاد تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن تیم شما هستند. سومین شاخصه مهم در الگوریتم E-E-A-T گوگل اعتمادپذیری است. اگر بتوانید در دو زمینه قبل موفق عمل کنید اما این شاخص را کسب نکنید، رتبه سایت شما کاهش خواهد یافت. برای موفقیت در این زمینه اقداماتی مثل مشخص بودن نویسنده مطالب، وجود اطلاعات تماس، دقت در محتوای تولید شده و استناد به منابع معتبر بسیار مفید خواهد بود.
سخنگوی صنعت خودتان باشید و با ارائه دیدگاه ها، نظرات یا دانش ارزشمند، با خبرنگاران همکاری کنید. اگر این کار را انجام دهید، به راحتی در نشریات برتر صنعت خود دیده خواهید شد. ما پیشتر دربارهی اهمیت ارجاع دیگران به تجربه و تخصص شما صحبت کردیم؛ این کار به اندازهی خودتان انجام دادنش ضروری است. استفاده نشانگذاری طرحواره برای نشان دادن هویت نویسنده و اشتراکگذاری اطلاعات صفحه پروفایل نویسنده موتورهای جستجو . با پیمایش به پایین میتوانید تمام نظرات خودتان را ببینید و با کلیک روی هر کدام به سایت مربوط به آن نظر هدایت شوید.
کسی است که سایر متخصصان در آن حوزه نیز او را میشناسند و به نظراتش اعتماد میکنند چون میدانند مستقل است و براساس شواهد و مدارک و دلایل حرف میزند. کسی است که منابع دست اول و مراجع را در حوزهی کاری خودش میشناسد و از آنها استفاده میکند. E-E-A-T بسیار بالا یک عامل متمایز کننده برای صفحات با بالاترین کیفیت است. یک وب سایت یا تولید کننده محتوا که منبع معتبر و منحصر به فرد برای یک موضوع است، E-E-A-T بسیار بالایی دارد. برای موضوعاتی که تجربه عامل اصلی اعتماد است، ممکن است یک تولیدکننده محتوا با تجربه فراوان، دارای E-E-A-T بسیار بالایی باشد. سطح بسیار بالای تخصص می تواند ارزیابی بسیار بالای E-E-A-T را توجیه کند.
سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اولیه خود را به همراه حجم جستجوی ماهانه و نمرات دشواری کلمه کلیدی دریافت خواهید کرد. بنابراین، چگونه در مورد این اقدام می کنید؟ خوب، ابتدا باید تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا ایده های تولید محتوا تولید کنید. یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیق کلمات کلیدی ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush است. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی در مورد بسکتبال از سایتی مانند ESPN برای خود پیوند کسب کند، این به ایجاد شهرت و اعتبار سایت کمک می کند. یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، استفاده از ابزار Backlink Gap Semrush برای مشاهده سایتهای معتبری است که به صفحات رقبای شما لینک میدهند اما به صفحات شما لینک نمیدهند.
این اقدام در پاسخ به نیاز کاربران برای دسترسی به محتوای تولیدشده توسط افرادی با تجربه و متخصص در زمینههای حساس نظیر سلامت و امور مالی صورت گرفته است. گوگل اکنون به تجربه واقعی نویسندگان در موضوعات مورد بحث توجه میکند. تجربه به معنای این است که نویسنده یا سایت باید دارای تجربه عملی در موضوعات مورد نظر باشد. برای مثال، نویسندهای که مقالهای درباره درمان بیماریهای خاص مینویسد، باید تجربه یا سابقه کاری مرتبط در این زمینه داشته باشد. گوگل به دنبال نشانههایی از تجربههای واقعی است که میتواند در محتوای تولید شده مشهود باشد. مجموع عوامل موثر در رتبه بندی باعث می گردد که سایت ما در جایگاه بالا قرار گیرد نه فقط یک عامل.
همانطور که در مورد تجربه، اهمیت تخصص نیز به نوع محتوا و موضوع بستگی دارد. کاربران مختلف توقعات متفاوتی از محتواهای مفید و قابلاعتماد دارند. به خاطر بسپارید که E-E-A-T به عنوان یک عامل مستقیم در رتبه بندی گوگل مطرح نیست. با این حال، سیگنالهای E-E-A-T یک سایت، به طور غیر مستقیم بر سایر عوامل رتبه بندی اثر گذار هستند. قبل از بروز هر گونه مشکل اثر گذار بر عملکرد سایت، بررسیهای فنی منظم را انجام دهید. برای کمک به انجام این کار، میتوانید از ابزار Site Audit در Semrush استفاده کنید.
در اینجا 11 راه عملی برای کمک به ساختن اعتبار سایت شما و هماهنگی با دیدگاه گوگل درباره E-E-A-T وب سایتتان آورده شده است. این مقالهای است که در وبسایت CNBC درباره اقتصاد چین منتشر شده است. نویسنده این مقاله مشخص شده است، اما فقط نام بردن از او کافی نیست. مثلاً تصور کنید که یک خبر درباره یک موضوع مالی جدی می خوانید. در این حالت، انتظار دارید نویسنده متخصص امور مالی باشد و تجربه مرتبط در این زمینه داشته باشد.
گوگل نسبت به تکرار زیاد از حد کلمات کلیدی حساس است و نوشتن محتوا برای ربات های گوگل، باعث افت رتبه سایت می شود. همچنین، ارجاع به منابع معتبر و قابل اعتماد در محتوا نیز میتواند به افزایش اعتبار و ارزش محتوا کمک کند. این ارجاعات به مخاطبان نشان میدهد که محتوا از منابعی قابل اعتماد برخوردار است و به این ترتیب اعتبار محتوا افزایش مییابد. بنابراین، اعتبار و اعتماد در محتوا از اهمیت بالایی برخوردارند و میتوانند به طور مستقیم بر روی موفقیت وبسایتها و سازمانهای آنلاین تأثیرگذار باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره E-A-T چیست؟ یک وعده عالی برای خوانندگان سایت آماده کنید روی لینک کلیک نمایید.
یعنی اصطلاح E.A.T منحصرا مربوط به حوزه مالی و سلامتی میشود اما مفهوم پشت این اصطلاح، یعنی معتبر و موثق بودن محتوا احتمالا در تمامی زمینهها موثر است. اگر در مورد یک موضوع هیچ تخصص یا تجربهای نداشته باشید، نمیتوانید به عنوان یک منبع معتبر در آن زمینه به شمار آیید. اگر به هر یک از مقالات سایتهای اینچنینی نگاهی بیندازید، اولین چیزی که متوجه میشوید، حجم عظیم (همانطور که حدس میزنید) تجربه و تخصص موجود در آنهاست. برای مثال، نویسنده و عکاس سفر، امیلی لاش، مقالهای درباره تجربهاش از اقامت در هتل کاروانسرای شکی، یکی از بامزهترین اقامتگاهها در آذربایجان، منتشر کرده است. وقتی گوگل به “تجربه” اشاره میکند، منظورش درگیری واقعی و دستاول با موضوع محتوای یک مطلب است. به همین دلیل، E-E-A-T به طور فزایندهای به یک روش مهم برای تضمین انطباق محتوای شما با آنچه که سیستمهای رتبهبندی گوگل پاداش میدهند، تبدیل شده است.
(سپس میتوانید آنها را از) مدیریت کلمات کلیدی هر زمان که بخواهی از آن استفاده کن. در مرحله بعد، باید با سایتی که به صفحه رقیب شما لینک شده، تماس بگیرید و تلاش کنید تا لینک آن سایت را برای صفحه خودتان به دست آورید. اکنون، اگر در وبسایت خود صفحهای درباره همین موضوع دارید، آن را با صفحه رقیب خود مقایسه کنید. هنگام بررسی اعتبار، به یاد داشته باشید که این ویژگی همیشه با تخصص و تجربه همراه است. از طرف دیگر، اگر تا به حال در زندگیتان کیک نپخته باشید و وبلاگی درباره کیک راهاندازی کنید، خیلی زود برای خوانندگان و گوگل مشخص خواهد شد که در این زمینه تخصص (یا تجربه) ندارید. شاید ساده به نظر برسد، اما درباره موضوعاتی بنویسید که به خوبی میدانید.
در چشم انداز دیجیتال فعلی، که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در حال عادی شدن است، ارزش تجربه اهمیت بیشتری پیدا میکند. به همین دلیل، گوگل تجربه را به دستورالعملهای خود اضافه کرده است. حالا گوگل بیش از هر زمان دیگری به مشارکت واقعی و شخصی یا آشنایی عملی با موضوع محتوا، اهمیت میدهد. چون کاربران اغلب به دنبال کسب اطلاعات از جانب افراد با تجربه هستند. مفهوم E-A-T اولین بار در سال 2014 در دستورالعملهای ارزیابی کیفیت گوگل (Google’s Quality Rater Guidelines) ظاهر شد. مخصوصا در موضوعاتی که روی زندگی وجنبه مالی کاربر تاثیر میگذارد.
گوگل تخصص را به خالق محتوا پیوند میزند؛ این پیوند به آموزش رسمی یا غیررسمی او یا شیوه کسب مهارتهایش مرتبط است. تجربه اصیل از یک موضوع، در حال حاضر، فراتر از تواناییهای هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی ممکن است سعی کند جنبههایی از تجربه انسانی را تقلید کند، اما محتوای آن فاقد اصالت و یگانگی واقعی است. یعنی گوگل اهمیت زیادی به مشارکت واقعی و شخصی یا آشنایی عملی با موضوع پوشش داده شده در یک محتوا میداد. در صفحه نویسنده یک بیوگرافی کامل از نویسنده خود درج نمایید.
در این موارد، از نویسنده انتظار میرود تا اطلاعاتی را در چارچوب پزشکی یا مالی فعلی ارائه دهد. به خاطر بسپارید که گوگل، شاخص اعتماد (T) را مهم ترین عامل میداند. در واقع، از تجربه، تخصص و اعتبار برای تعیین قابل اعتماد بودن یک سایت استفاده میکند. در ادامه، هر یک از چهار عنصر تشکیل دهنده E-E-A-T را دقیق تر بررسی خواهیم کرد. کلمات کلیدی اصلیترین و تاثیرگذارترین بخش سئو هستند، اگر کسی به دنبال کاری که شما انجام میدهید یا مطالبی که مینویسید نگردد، طبیعتاً ترافیکی به دست نمیآورید.
و افراد سودجو میتوانند با گرفتن اطلاعات شخصی، حساب کاربر را هک و یا خالی کنند. این حرف نشون دهنده قدرت و اقتدار وب سایت شما هستش و همچنین نویسنده رو میسنجه. عواملی مثل شهرت نویسنده در زمینه خودش یا کیفیت و کمیت آثار و نوشته های منتشر شده رو در نظر میگیره. نویسنده رو چک میکنه تا ببینه محتواهای که قبلا انتشار داده در چه سطح بودند و حالا در چه سطحی هستند. پس با روی کار اومدن E-A-T قرار بر این شد که محتوای همه سایت ها از جمله سایت های پزشکی طوری باشه که اعتماد کاربر جلب بشه. علاوه بر اعتماد باید تخصص و اقتدار نویسنده در محتوا مشخص باشه.
راهنمای ارزیابی کیفیت گوگل توسط ارزیابهای مستقل کیفیت که به عنوان ارزیابهای کیفیت شناخته میشوند، استفاده میشود. بسیاری منابع موثق اعلام کردهاند که معیار الگوریتم E.A.T بیشتر مخصوص سایتهای YMYL (سایتهایی که به ارائه توصیههای پزشکی، سلامتی و مالی میپردازند) است. در حقیقت E.A.T صورت خلاصهشده Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. الگوریتمی که میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن سایت را میسنجد. با رعایت تمام موارد مربوط به این الگوریتم نباید انتظار نتیجه یک شبه را داشته باشیم.
شما باید هدف خود را نیز ایجاد اقتدار موضعی در سایت خود داشته باشید. برای استفاده از ابزار Backlink Gap ابتدا دامنه خود و سپس دامنه رقیب خود را وارد کنید. شما باید جزئیات مربوط به نویسنده مانند مدارک تحصیلی، اطلاعات شغلی و وضعیت آنها را در یک زمینه خاص در نظر بگیرید. آنها هیچ آموزش آشپزی رسمی ندارند، اما در طول سال ها تکنیک ها، مواد اولیه و طعم های زیادی را تجربه کرده اند. این مقاله به طور گسترده در مورد تاریخچه غذای ماکارونی و اهمیت فرهنگی مواد تشکیل دهنده صحبت می کند و بینش هایی را در مورد تکنیک های سنتی به شما می دهد.
در رستورانهای ستاره دار میشلین کار کرده و حتی کتابی درباره آشپزی ایتالیایی نوشته است. صفحات YMYL موضوعاتی را پوشش میدهند که در صورت نادرست بودن اطلاعاتشان، به طور بالقوه میتوانند بر سلامت، ایمنی، شادی یا امنیت مالی فرد تأثیر بگذارند. چک لیست یک وب سایت خوب چیست؟ قبلا در مورد چک لیست سئو داخلی و چک لیست سئو خارجی صحبت کردهایم، اما حالا نوبت چک لیست یک وب سایت خوب است! بر کسی پوشیده نیست که اینترنت کارها را برای مشاغل، دولتها و سایر سازمانها سادهتر کرده است. به معنای قانونی بودن، شفافیت و صحت وبسایت و محتوای آن است. زمانی که راجب حوزه فعالیت شما صحبت میشود، اگر به عنوان اولین و یا برترین در آن حوزه از برند یا شرکت شما یاد شود، نشان دهندهی اینست که شما اعتباری را میان دیگران کسب کردهاید.
چند راهی که باید برای بالا بردن اعتبار سایت انجام دهید در ادامه گفته شدهاند. وقتی سایر متخصصین و اینفلوئنسرهای حوزهی شما هم به شما ارجاع میدهند تازه تخصص شما به گوگل اثبات میشود. وقتی نام نویسنده یا نام برند در موضوعات مختلف بولد میشود و همه از آن صحبت میکنند گوگل به قدرت مانور شما روی موضوعات پی میبرد. شما قدرتمند هستید و این قدرت را میتوانید در رتبههای اول گوگل احساس کنید. نه، عامل رتبهبندی مستقیم نیست، اما به Google کمک میکند کیفیت نتایج جستجو را در سطح جهانی ارزیابی کند و ارتقا دهد. کسی که محتوای آن صفحات را مینویسد باید در آن موضوع تخصص و تجربه دستاول باشد و آن محتوا باید اطلاعاتی معتبر و قابلاطمینان را دراختیار کاربر بگذارد.
به محتواهایی که توسط افراد متخصص تهیه شدهاند، بسیار بیشتر نیاز است. اگر این توصیه در سایت شما قرار داده شود، حدس بزنید چه اتفاقی میافتد؟ هم کاربران و هم ارزیابهای کیفیت گوگل، سایت شما را غیرقابل اعتماد میدانند. اما باید بدانید که یک صفحه ممکن است تجربه، تخصص و اعتبار را به نمایش بگذارد، اما هنوز هم توسط ارزیابهای کیفیت گوگل غیرقابل اعتماد تلقی شود. همانطور که گفته شد، یکی از راههای افزایش اعتبار سایت شما، کسب بک لینک از سایتهای معتبر دیگر است. یکی از سادهترین راهها برای نشان دادن تخصص خود به ارزیابان کیفیت گوگل، اضافه کردن اطلاعاتی درباره خودتان و سایر نویسندگانی است که برای سایت شما مطلب مینویسند. یکی از مهمترین روشهای بالا بردن اعتبار سایت و بهبود کیفیت E-E-A-T بک لینک گرفتن از سایت معتبر و مرتبط میباشد.
تخصص به محتوای داخل سایت ارجاع داده میشود نه خود سایت و یا سطح سازمانی آن. گوگل غالبا به دنبال متون و محتوایی است که توسط متخصصان آن حوزه نوشته و یا توضیح داده شده است. شرکت پارس اَوِستا، انتخابی ایده آل برای کسب و کارهایی است که میخواهند با اطمینان و به روز به دنیای دیجیتال وارد شوند. اگر برند شما در صحنهی اجتماعی و یا در خبرگزاریها بار منفی داشته باشد. کامنتهای منفی و امتیازات ضعیفی داشته باشد گوگل به سادگی این موارد را به عنوان عدم اعتماد کاربران به شما تلقی میکند.
ما در این پست از سایت تیما، به بررسی الگوریتم EAT گوگل پرداختیم و نکات مهمی را برای کسب اعتبار در گوگل ذکر کردیم. تاثیر الگوریتم EAT بر سئو را بررسی کردیم و نکاتی برای بهبود سئو سایت گفتیم. محتوایی که صحت آن را نمی توان تایید کرد، محتوایی است که قابل اعتماد نیست. به عبارتی منبع آن مشخص نیست و یا از مقالات دیگر کپی شده است. از طرف دیگر سایت باید در آن حوزه ای محتوا منتشر می کند که متخصص آن باشد و از هر موضوعی محتوا منتشر نکند. نشانهگذاری اسکیمای شخص نوعی داده ساختاریافته است که با پیادهسازی آن در صفحات وب، موتورهای جستجو میتوانند ارتباطات بین نویسندگان و محتوای تولیدی آنها را بهتر درک کنند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/