گروه کوه نوردی البرز دامغان

در کنار درس به کار و تلاش می پرداخت و همیشه شاگرد ممتاز بود.شروع انقلاب شروع خالصانه ی اوبود.در سال 57 سال سوم دبیرستان بود و در تظاهرات میلیونی بر علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می کرد و بعد از پیروزی انقلاب به انجمن اسلامی دبیرستان رفت و با داشتن مدرک دیپلم به بسیج پیوست و از همان ابتدا فرمانده دسته شد.درسال 59ازدبیرستان دکترشریعتی موفق به اخذ دیپلم شد ودرهمان سال شورحسین و فرمان امام او را در سنگر دفاع از میهن نشاند، سال 64 دررشته علوم اجتماعی جهت ادامه تحصیل پذیرفته شد.اما او تحصیل علم عشق رامقدم دانست، و می گفت اگر عمری باشد پس از جنگ درس را ادامه میدهم همیشه متبسم بود اما غربتی عجیب در چشمانش موج می زد.دیری نپایید که فرمانده گردان شد در عملیات ها خط شکن بود در طول جنگ چندین مرتبه مجروح گشت.اما دریغ از اندکی نومیدی وپس از هر بار التیام مجدداً راهی جبهه ها شد.در سال 65 فرماندهی طرح عملیات لشکر 57 شد و سرانجام در66/2/2 درمنطقه عملیاتی تحت فرمانش (ماووت) (عملیات کربلای 10) با پیکری زخم داربه دیارآشنایان پرکشید.

صبح روز بعد احمد جاوید بیل و سکنه زده و سنگ های فروریخته را با دست کنار زدند. نقوش صخرهای هومیان بر روی غاری در شمال شهرستان کوهدشت و در شمال غرب استان لرستان نقش بستهاند اما اطلاعات دقیقی از زمان ایجاد این نقوش در دست نیست و احتمال میرود مربوط به دوره پارینهسنگی باشند. مقبره سید محمد ابوالوفا فرزند زید و زید نیز فرزند زینالعابدین در 25 کیلومتری شمال کوهدشت واقعشده است. دشمن هم که میدانست راه ورود به شهر، از قسمت شمالی است، پس از رسیدن به جنوب مدینه، به سمت شمال آمد و مقابل سپاه اسلام اردو زد.

او همچنین می افزاید: اکثر اصحاب حدیث نقل کرده اند که عثمان پس از سه روز بعد از جنگ؛ به حضور رسول خدا آمد، آن حضرت سؤال کرد: عثمان! پس از مدتی از گروه کرد ها جدا شدیم تا بتوانیم با سرعت قدم های خودمان گام برداریم. درست ساعت 5 بعداز ظهر بود که من در واحد تبلیغات بودم آمدند و به من گفتند یکی از روحانیون بیت امام آمده ، من هم به سوی مسجد ستاد به راه افتادم هنوز آن برادر روحانی به ستاد نیامده بود من داخل مسجد شدم و با بلند گو همه بچه های تیپ را خبر دادم ، خلاصه آن روز برادر روحانی میان نماز مغرب و عشا سخنرانی کرد و بعد از نماز با هم به تبلیغات رفتیم و در آنجا شام خوردیم و بعد از شام صحبت از امام شد و دیدار او یکی می گفت من رفتم ، بعد از من سوال کردند من هم گفتم که من نرفتم ، برادر روحانی گفتند که اگر می خواهید همراه من بیا تا من ببرمت ، بعد هم من گفتم که دارد با من شوخی می کند اما دوباره به من گفت من هم گفتم می آیم ، بعد برادر سلگی 5 روز مرخصی برایم نوشت و صبح زود به راه افتادیم و به تبلیغات جبهه و جنگ رسیدیم و نهار خوردیم و توسط برادر نوروزی با یک عدد ماشین عازم تهران شدیم ،ساعت 5/3 شب به تهران رسیدیم، نماز خواندیم و بعد هم صبحانه خوردیم و صبح ساعت 7 به دیدار حضرت امام رفتیم ، اول رفتم و دست امام را بوسیدم بخدا از شوق و خوشحالی اشک در چشمانم بود و بعد از اینکه امام فهمید که من رزمنده هستم به برادر روحانی گفتند که همراه خودتان او را به خانه ما بیاورید ، درست هنگامی که ما می خواستیم وارد خانه بشویم آقای هاشمی رفسنجانی هم در خانه امام نشسته بود رفتیم داخل و با آقای هاشمی هم احوال پرسی کردیم ، بعد امام وارد اتاق شدند ، دیگر کنترل خودم از دستم رفت و اشک از چشمانم سرازیر شد خلاصه با امام صحبت کردیم و از جای برادران رزمنده ، بار دیگر دست و صورت امام را بوسیدم و بعد امام یک تسبیح و 250 تومان پول به من داد و بعد از آن همراه یکی از برادران پاسدار عازم اهواز شدیم .

من هم در مقابل او، دوستانم را خبر کرده و یکجا جمع شدیم. باورم نمي شد صداي حسن بيرجندي بود كه مي گفت من زنده ام و ته دره افتادم و از دره در حال بالا اومدن هستم . او در این سفر از راه شام و بیروت گذشت و در ۲۵۳ قمری هنگام حکومت احمد بن طولون به مصر وارد شد و سه سال در آن دیار ماند و در شهر فسطاط مصر نزد پارهای از دانشمندان آن دیار شاگردی کرد. قیمت زمرد در افغانستان توسط راه ها نسبت به نوت های کاغذی سنجیده می شود.

مخبر و نائب رئیس کمیسیون راه و مسکن مجلس در دوره اول و دوم. مخبر کمیسیون امور شوراها مجلس در دوره اول. معروف به آقازاده نجفي در نيمه شعبان سال 1294 قمري در نجف به دنيا آمد. شهید در اسفند ماه سال 1340در روستای سرآسیاب واقع در 6کیلومتری شهر کوهدشت به دنیا آمد .دوران ابتدایی را با موفقیت و قبول زحمت بسیار به پایان برد شهید برای رفتن به مقطع راهنمای می بایست تا شهر کوهدشت را با پای پیاده هر روز طی می کرد و بالافاصله دوران دبیرستان خود را آغاز کرد. وثقه الاسلام در کافى به سند صحیح از هشام بن سالم روایت کرده که گفت: شنیدم که حضرت صادق(علیه السلام)مى فرمود که: «حضرت فاطمه بعد از رسول خدا(صلى الله علیه وآله)، هفتاد و پنج روز در دنیا زندگانى فرمود و در این مدّت هیچ کس آن مظلومه را خندان ندید، و در هر هفته روز دوشنبه و روز پنجشنبه مى رفت به سوى قبور شهداى اُحد و مى فرمود: در این جا بود مکان رسول خدا(صلى الله علیه وآله)و این جا بود مکان مشرکین».

شهید جوانمرد، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالکریم هاشمی نژاد، پنجم مردادماه سال 1311، در بهشهر و در خانواده ای متدین و زحمتکش متولد شد. عالم وارسته و خطیب توانا، حجت الاسلام والمسلمین میرزا ابوالحسن جوادی آملی مشهور به «واعظ جوادی»، پدر گرامی حضرت آیت الله جوادی آملی از زمره خطبا و وعاظ مشهور خطه مازندران و آمل به شمار میرفت و با زهد و وارستگی اخلاقی، تدریس و تبلیغ علوم و معارف دینی و خدمت به مردم زندگی را سپری کرده و به دوستی اهل بیت (ع) و دفاع از حریم ولایت و امامت و مردمداری شهرت داشت.سعی ایشان همواره آن بود از درآمد حاصل از منبر استفاده کند و حقوق دریافتی از حوزه آمل را که از موقوفات تأمین میشد به طلاب نیازمند بپردازد.ویژگی مهم دیگر آن بزرگوار این بود که در تربیت فرزند، بسیار حساس بود.

دکتری الهیات و معارف اسلامی- فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه علوم تحقیقات تهران. عبور از مقدمات و سطح و طی ده سال درس خارج فقه و اصول. میزان بارش در منطقه، عمدهترین نقش را در نوع پوشش گیاهی کوهدشت ایفا میکند؛ به همین دلیل کوهستانهای اطراف کوهدشت را جنگلهای انبوه بلوط فراگرفتهاند که مقاومت و سازگاری مناسبی با فصلهای کمبارش سال دارند. کوهدشت که از آن به عنوان قطب کشاورزی و دامداری استان لرستان یاد میشود دارای اماکن زیارتی متعددی است که نه تنها در تعطیلات نوروز بلکه همواره در طول سال پذیرای زائرانی از سراسر کشور است.

طول خود کانسار در حدود 32 کيلومتر، داراى 16 زون جدا از هم، هر يک به طول 5 کيلومتر، عرض 380 متر و قطر 550 متر است. انجام این هماهنگی ها تقریبا دو ماه طول خواهد کشید. «فرهنگ خانم ها شاهنامه»، حاصل گفتگوی کوتاهی است با روزنامه «آفتاب یزد» دنبال انتشار کتابی با همین عنوان که از بخت یاری، انبارش لبالب است. باشندگان ولايت پنجشير علاوه بر خواستن ساير سهولت هاى زندگى، خواهان زمينه سازى کار مردم هستند تا زمينه فعالیتهای اقتصادی براى مردم مهيا گردد و جوانان اين ولايت به مصروفيت ها مناسب و مراکز تعليمى دسترسى داشته باشند.

علاوه بر مردم عادی کوه دماوند تفرجگاه کوهنوردان داخلی و خارجی است. و پیامبر زخمهای متعدد برداشته بود به شکاف کوه پناه برد. بسیاری از محققان درصدد این برآمدند که تمام شواهد را نادیده بگیرند، ولی شواهد بهقدری محکم بود که دیگر کسی به وجود کشتی نوح و طوفان عظیم شکی ندارد. چند کیلومتر دیگر کوههای پنجشیر پیدا میشوند و رودخانه پر آبی که از دل آن میگذرد. بر اساس کاوشهای باستانشناسان، نقشه این بنا بهصورت یک اتاق مرکزی بزرگ با یک آتشدان در مرکز آن بوده که اتاقهای دیگر دورتادور آن را احاطه کرده بودند.

البته انواع دیگری از درختان میوه جنگلی، همچون گلابی وحشی، انجیر کوهی، آلبالو و گیلاس جنگلی، پسته و زالزالک را میتوان در این جنگلها بهوفور یافت. کوهی که آرامگاه در آن واقع شده است به کوه بابا کوهی یا کوه صبوی، مشهور شده است.در این کوه دو غار وجود دارد که یکی در گذشته، محل زندگی یکی از عارفان بوده است و درون دیگری اکنون آرامگاه ابوعبدالله محمد بن عبدالله معروف به ابن باکویه قرار دارد.عکس از سایت شیرازه (عکاس سجاد شریفزاده) در جلوی غار ایوانی قرار دارد که از سنگ و گچ ساخته شده است.

۵۸. ↑ ابنجوزی، زادالمسیر فی علم التفسیر، ذیل هود: ۴۴، چاپ محمد بن عبدالرحمان عبداللّه، بیروت ۱۴۰۷/۱۹۸۷. امامزاده محمد (ع) یکی از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) است که مردم برای زیارت به ویژه در ایام عید نوروز به این مکان مقدس مشرف میشوند. متأسفانه به دلیل افزایش شکار غیر مجاز، برخی از این جانوران در خطر انقراض قرار گرفتهاند و به تلاش هر چه بیشتر مردم و مسئولان برای حفاظت از این گنجینههای زاگرس نیاز است. برخی نيز اختلاف مردم را در جسمانی يا روحانی بودن معاد دانسته اند.

این شکاف تقریبا در ارتفاع پانزده متری از سطح زمین واقع شده است. در مجموع كوههاي البرز سبب شدهاند كه در دامنه شمالي بارندگي با ارتفاع كاهش يابد و در دامنه جنوبي هم با افزايش ارتفاع بر مقدار بارش افزوده شود. نماینده تام الاختیار ریاست عالیه دانشگاه در هیات امناء استان های قم، قزوین و البرز. ریاست هیات عالی نظارت هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در استان های قم، قزوین و البرز.