کدام سیاره از جنس سنگ و فلز است؟

از این لحظه به بعد ، بیننده هم با آواتارِ جِیک همراه شده، مانند او جزئیات زندگی بومیان پاندورا را فرا گرفته، گام به گام در احساسات او شریک می شود. شاید اوج نمادگرایی منفی بشری در فیلم آواتار را بتوان همان “شرکت” گمنامی دانست که جیمز کامرون از آغاز تا پایان فیلم به عنوان گرداننده اصلی تمام رویدادهای منفی داستان ترسیم می کند، “شرکتی” که در منتهای بی نامی ، در ضمیر ناخودآگاه بیننده فیلم از همه نام آشناتر است و با تجسّدِ تمام افزون خواهی های بشری فرمان مرگ می دهد، غافل از آن که بر سر شاخ ایستاده است و شاخ از بّن می بّرَد.

این تکنولوژی هماکنون در دسترس است، اما بهکارگیری آن در مقیاس سینمایی برای چندصد بیننده همزمان، چالشی بزرگ و هزینهبر است. زیرا بارها این موضوع رخ داده است که دانشمندان به دنبال یافتن یک تکنولوژی دقیق برا انجام تحقیقات بودهاند در حالیکه اطلاعات نهایی این تحقیقات را در اختیار داشتند اما به آن توجه نکرده بودند. در حالی که بازیگر در حال گفتن دیالوگ بود یا با صورتش بازی کرده و احساساتش را نمایش میداد، ما حرکات او را با این تکنولوژی ثبت میکردیم و با فهمیدن الگوریتم حرکات بازیگر، آنها را بر بدن و صورت ناوی اجرا میکردیم. بازیکن با استفاده از سلاح های مختلف در دید اول شخص، گروه های بزرگی از دشمنان را از بین می برد، شخصیت را توسعه می دهد و قطعات مناسب تجهیزات را برای آنها انتخاب می کند.

بین مدار مریخ و مدار مشتری در حدود دو هزار سیاره کوچک به گرد خورشید در گردشند. او در جنگی که بین انسانها و ناویها اتفاق میافتد، در جبهه ناویها میایستد و با انسانها مقابله میکند و درنهایت ناویها پیروز میدان شده و موفق میشوند انسانها را دوباره به زمین برگردانند. و آخر سخن این که آواتار در بسیاری ابعاد اولین ها را در کارنامه ی خود به ثبت رسانده است ولی شاید منحصر به فرد ترین ویژگی این فیلم این باشد که برای نخستین بار در دیالوگ قهرمانان ریز و درشت فیلم های هالیوودی واژه ی “شهادت ” به صراحت به کار رفته است.

سفرهای متعدد جِیک از دنیای واقعی به دنیای مجاز و استقرار یکسانِ روح او در قالب انسان متعارف و در عین حال آواتارِ بومیان ناشناخته به نوعی حکایت از یکسان بودن سرشتِ آدمیان نیز دارد، سرشتی که به موازات دور شدن از آئین ها و سنت های کهن و فاصله گرفتن از آفریده های خداوند از اصل تفکر و دیگر خواهی خویش فاصله می گیرد و به طور همزمان با اتکاء محض به دستآوردهای خود در گرداب خودخواهی و تباهی فرو می رود، و با وجود آن که ویرانی و تباهی زیباترین آفریده های خدا را به دست خود رقم زده، باز هم نشانی از آگاهی و عبرت در او دیده نمی شود؛ درست مانند خلبانی که در پروازی شباهنگام روشنایی های شهر را ستارگان شباویز انگاشته و به خیال اوج گرفتن با تمام سرعت به سوی آنها شیرجه میرود.

داستان “آواتار” به نوعی بازخوانی جدیدی از حدیث تکراری سنگدلی انسان متمدن در رفتار با طبیعت و همنوعان خود است. دانشمندان هنوز هیچ گونه ای از حیات را بر روی این سیاره کشف ننموده و تردید دارند که نوعی از آن در آینده پیدا شود. حلقههای مشتری که در سال ۱۹۷۹ توسط فضاپیمای ویجر۱ ناسا کشف شد، غافلگیرکننده بودند، زیرا آنها از ذرات کوچک و تاریکی تشکیل شدهاند و دیدن آنها به جز در نور خورشید دشوار است. اگر چه میدان مغناطیسی سیاره عطارد در سطح این سیاره فقط یک درصد قدرت میدان مغناطیسی زمین را دارد، اما با میدان مغناطیسی باد خورشیدی در تعامل است و گاهی اوقات گردبادهای مغناطیسی شدیدی ایجاد میکند که پلاسمای سریع و گرم خورشید را به سطح سیاره هدایت میکند.

میدان مغناطیسی در مریخ چگونه است؟ طول شبانه روز در زمین ۲۴ ساعت و در این فاصله زمین به دور خود میگردد. این سوالات از اولین سوالاتی هستند که ذهن علاقه مند و کنجکاو به ستاره شناسی را به خود مشغول می کند و لازم است پاسخ درستی به آن ها داده شود.در ادامه مطلب قصد داریم به این سیاره زیبا و دوست داشتنی سفر کرده و ببینیم این حلقه های عجیب از کجا آمده اند. او نه تنها سالها صبر کرده تا فناوری تصویربرداری زیرآب پیشرفت کند، بلکه قصد دارد از جلوه سهبعدی بدون نیاز به عینک هم در این فیلم استفاده کند.

در ادامه به 10 نکته جالب درباره فیلم آواتار میپردازیم. یک سؤال بی پاسخ درباره فضای داخلی ونوس این است که آیا هسته سیاره مایع یا جامد است یا خیر. مفید بود.دودوستان عزیزی که اعتراض کردین خود سایت گفته که این مطلب صرفا تاکید نمیکند که جهنم اونجا باشه یا اونجا جهنمه.فقط میگه تا حدی میتونه برای جهنمیان قابل زیست باشه.ok شدین یا نه؟ این فیلم ده ساله شده؛ اما هنوز بسیاری از رکوردها را به نام خود ثبت کرده است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. فاصلهی خورشید از زمین چیزی در حدود ۱۵۰ میلیون کیلومتر یا حدود هشت دقیقه نوری است.

خورشید یک ستاره است که یک توپ داغ از گازهای رشته ای در مرکز منظومه شمسی ما است. در نقاشیها این چکشی که در دست کورونوس بوده نمادی از زورگویی به مردم بوده. فرض بر این است که مناطق مرکزی غول ها یک لایه هیدروژن هستند که تحت تأثیر فشار و درجه حرارت بالا ، خواص فلزات را به دست می آورند. محور چرخش اورانوس حدود 98 درجه نسبت به صفحه مدار سیاره به دور خورشید انحراف دارد. اگر خورشید از کنار ستارهٔ دیگری (یا یک ابر بزرگ مولکولی) بگذرد، دنبالهدارها در مداری بیضیشکل و به سمت منظومهٔ خورشیدی به گردش درمیآیند.

وویجر ۲ کشف کرد دمای اورانوس و نپتون مانند هم است با این تفاوت که نپتون از خورشید نسبت به اورانوس دورتر است. چهار قمر بزرگ آن، آیو، اروپا، گانیمد و کالیستو (Io, Europa, Ganymede and Callisto )، به افتخار گالیله که آنها را در سال 1610 کشف کرد، قمرهای گالیلهای نام دارند. زیرا در مریخ کلاهک های قطبی و بعضی تغییرات رنگی فصل ها، شبیه به زمین، دیده می شود.در سال1877 جیووانی اسکیاپارلی، مدیر رصد خانه ی میلان، اظهار داشت که شبکه ای از خطوط باریک و منظم که اجزای بزرگ تر سطح مریخ را به هم مربوط میکند، مشاهده کرده است.

• حلقه ي زحل و قمر بزرگ آن تيتان، به راحتی با تلسكوپي كوچك يا دوربين دوچشمی با بزرگنمایی حداقل 10 برابر قابل تشخیص و رویت هستند. دهانه ی موجود، در راس نمونه فرسایش یافته ای که به شکل اشک چشم است، ظاهرا در برابر جریان شدید سیالی که به نظر اکثر ناظران آب بوده، مقاومت کرده است. انسانها در سال 2154، منابع طبیعی زمین را تمام کردهاند و دچار بحران شدید انرژی شدهاند. ابر کوچکی به نام اسکوتر که ازنوع ابر سیروس است ، در ارتفاع متفاوتی نسبت به لکه ها قرار دارد که باد کمتری در این نقطه می وزند .