چگونه سیاره زهره و مریخ میتوانند درباره زمین به ما آموزش دهند

این بدان معناست که هر قطب اورانوس روزها و شب هایی که ۴۲ سال زمینی هستند را تجربه میکنند. زمانی که دوره گردش ونوس بهصورت 16 روز زمینی مدلسازی شد، دما نزدیک 5 برابر یعنی از 133- به 183 فارنهایت افزایش یافت. پلوتون در بخشهایی از مدار گردش خود، بیش از نپتون به خورشید نزدیک میشود. گانیمد هدف اصلی کاوشگر اروپایی قمرهای یخی مشتری (JUICE) خواهد بود که قرار است در سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب شده و در سال ۲۰۳۰ وارد مدار مشتری شود. فرهنگهای غیر اروپایی از روشهای نامگذاری دیگر استفاده کردهاند.

مقارنه یک موقعیت است که در ستارهشناسی آماتوری استفاده میشود و به نزدیکی ظاهری چند سیاره و ماه یا با هم اشاره دارد. این قمر کمترین بازتاب را در میان چهار قمر گالیلهای دارد که احتمالاً حاکی از سنگهای تیره و یا بیرنگ موجود در سطح آن است. اورانوس ۲۷ قمر طبیعی دارد که از آن ده قمر توسط ویجر ۲ کشف شد. این تقریباً یک بیستم جرم عطارد بود که پلوتو را کوچکترین سیاره کرد. جرم مشتری ۳۱۸ برابر جرم زمین و قطر آن ۱۱ برابر قطر زمین است که میتواند بیش از ۱۳۰۰ زمین را در خود جای دهد.

از سوی دیگر جنگ سرد میان قبایل بزرگ و مختلف بازی در جریان است و هریک قصد دارند دنیا را به تصرف خود درآورند. هشت دنیای دیگر نیز هست که به دور خورشید می چرخند. پوسته زهره همانطور که تحت تاثیر ظهور درههای تنگ و عمیق ، جایی که صفحات کمی جدا شدهاند و نیز جلگههای کوهستانی مرتفع ، محلی که صفحات باهم تصادم کردهاند، قرار گرفته است. آیو (Io) نزدیکترین قمر سیاره مشتری بوده و از نظر اندازه کمی بزرگتر از ماه است. این هشت سیاره بر حسب فاصله متوسط تا خورشید به ترتیب عبارتند از،سیارات سنگی: عطارد، ناهید، زمین، مریخ، این سیارات نسبتاً کوچکند و بیشتر از سنگ تشکیل شده اند و تعداد کمی قمر دارند یا اصلاً قمر ندارند.

فقط یک طرف ماه از زمین قابل مشاهده است زیرا ماه با همان سرعتی که ماه به دور زمین می چرخد بر محور خود می چرخد – وضعیتی که به عنوان چرخش همزمان یا قفل کردن جزر و مد شناخته می شود. اینگونه تصور می شود که ایستادن در سطح سیاره فقط منجر به غرق شدن در آن خواهد شد. در طول تاریخ، فقط یک بار یک نمونه از سیارک به زمین آورده شده آن هم از ماموریت فضایی ژاپن به نام هایابوسا در سال 2010 و آن زمان، این نمونه اکثرا از ذرات گرد و خاک تشکیل شده بود و هزینه این ماموریت حدود 250 میلیون دلار بود.

علاوه بر اینها، دو ماموریت در آینده برای بررسی قمرهای مشتری طراحی شده است: ماموریت کلیپر ناسا که تا اواسط دهه ۲۰۲۰ راه اندازی میشود و ماموریت جویس آژانس فضایی اروپا که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی و قرار است پس از رسیدن به مشتری قمرهای گالیلهای را بررسی کند. ناسا درباره این ماموریت گفت: چه چیزی در پشت پرده فضای سیاره زهره وجود دارد؟ در سال ۲۰۱۹ ناسا از ماموریت فضایی اروپا کلیپر (Europa Clipper) برای بررسی دقیق قمر اروپا خبر داد. جالب است بدانید که هر کدام از این دو ماموریت مکمل که قرار است بین سالهای 2028 تا 2030 آغاز شوند، برای توسعه خود تحت برنامه Discovery NASA، معادل 500 میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

بر اساس گزارشی كه در 28 ژوئيه توسط دانشگاه واشنگتن در اختيار مطبوعات گذاشته شد، كلاس درس مزبور به نوعی طراحی و تجهيز شده كه دانشمندان ميتوانند مستقيما با همكاران خود روی كشتی در ارتباط باشند، به تلاشهای تحقيقاتی آنان كمك كنند و خط دهند، در جريان پيشرفت كاری آنان بلافاصله قرار گيرند، و ارتباط دائمی خود را با ناوبری و مسافران كشتی بروان حفظ كنند. در نتیجه حلقههای زحل در مقایسه با عمر این سیاره (۴ میلیارد سال) بسیار جوانتر هستند. حلقههای مشتری بسیار ضعیف تر از حلقههای زحل هستند. این فضاپیما همچنین حلقههای زحل را مورد بررسی قرار داد.

دانشمند یونانی بطلمیوس محاسبات خود را از مدار کیوان بر اساس مشاهداتی که وی در حالی که مخالف بود انجام داد. پایونیر ۱۰ نشان داد که کمربند تشعشع مشتری بسیار خطرناک است، پایونیر ۱۱ دادههایی درباره نقطه بزرگ قرمز رنگ و تصاویری از مناطق قطبی مشتری ارائه داد. فورانهای قوی هنگامی رخ می دهند که آیو، نزدیک ترین قمر مشتری و چهارمین آنها از میان مرکز مغناطیسی سیاره عبور می نماید تششعات پی در پی از سطح مشتری و همجنین ذرات پر انرژی کمربند رادیواکتیو مشتری می آیند. با افزایش عمق در مرکز این سیاره دما بسیار زیاد و به حدود ۲۴ هزار درجه میرسد که داغتر از سطح خورشید است.

با افزایش عمق در اتمسفر بیرونی، دمای این سیاره به ۲۱ درجه سانتیگراد و فشار آن به ۱۰ برابر سطح زمین میرسد. فراوانی آنها در تروپوسفر (Troposphere) عمیق (با فشار کمتر از ۱۰ بار) حاکی از آن است که اتمسفر مشتری دارای کربن، نیتروژن، گوگرد و احتمالاً اکسیژن است. در خورشید، به ازای هر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ اتم هیدروژن، ۹۸٬۰۰۰ اتم هلیم، ۸۵۰ اتم اکسیژن، ۳۶۰ اتم کربن، ۱۲۰ اتم نئون، ۱۱۰ اتم نیتروژن، ۴۰ اتم منیزیم، ۳۵ اتم آهن و ۳۵ اتم سیلیکون وجود دارد.

نزدیکترین سیاره به خورشید عطارد نام دارد. مسیری که یک سیاره دور خورشید طی می کند، مدار سیاره نام دارد. سه نوع اصلی کهکشان وجود دارد. این حلقه نیز از سه حلقه تشکیل شده که بقایای میکروسکوپی سه قمر تبه (Thebe)، آمالتئا (Amalthea) و آدرستیا (Adrastea) است. همچنان که سیاره به دور خورشید می گردد، به دور محور فرضی خود نیز می گردد. بعضی از تکه ها داخل زحل سقوط می کنند و بعضی از آن ها همچنان در فضا شناور می مانند، این اتفاق هنوز هم در حال رخ دادن است اما در آینده ای دور سرانجام حلقه ها به طور کامل ناپدید خواهند شد.

مولود بودن سرخ در هفت پیکر مانند علم کیمیا اصلی پذیرفته شده است، هر چند در کیمیا عمل سرخ حاصل ازدواج سیاه و سفید است؛ اما در هفت پیکر حاصل ازدواج ماه و خورشید و ترکیب طبع زهره و عطارد دانسته شده است. ترکیب این سیاره بیشترین شباهت به خورشید را دارد و نام آن از اساطیر رومی برگرفته شده است، ژوپیتر نام خدای خدایان یا پادشاه خدایان بود. قطر آن 139،822 کیلومتر است؛ برای مقایسه زحل، در جایگاه دوم 116،464 کیلومتر و یا زمین، دارای قطری مساوی 7،917،5 کیلومتر می باشد. دانشمندان بر این باورند که این مواد هنگامی تشکیل می شود که مواد داغ زیر پوسته بالا رفته و سطح کره زهره را پیچ و تاب می کند.

این مأموریت هنوز در حالت تغییرات پی در پی است، اما اهداف فعلی آن شامل مطالعات پوسته یخی و اقیانوس زیرسطحی، ترکیب اقیانوس، یافتن نشانههایی از فعالیتهای زمین شناختی و تعیین احتمال حیات در قمر اروپا است. مشتری هستهای متراکم با ترکیب نامشخص دارد که توسط یک لایه غنی از هلیوم و هیدروژن فلزی مایع احاطه شده است، و ۸۰٪ تا ۹۰٪ قطر کره زمین امتداد دارد. آیا مشتری فضا دارد؟

آیا زمین از مریخ بزرگتر است؟ با اینکه حدود 150 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد آن را کاملا روشن می سازد. اولیسس کشف کرد که بادهای خورشیدی تأثیر بسیار بیشتری از آنچه که قبلاً تصور میشد، بر میدان مغناطیس مشتری دارد. درست است که دمای سطح سیاره بسیار گرم است ، 1527 درجه سانتیگراد. حرارت سطح خورشید 6000 درجه سانتی گراد است. میانگین دمای زهره 864 درجه فارنهایت می باشد. به طور خلاصه ، به ترتیب فاصله از خورشید ، همه آنها را لیست می کنیم.

این ماهواره ها به ترتیب چهارمین ، ششم ، اولین و سومین ماهواره های طبیعی بزرگ در منظومه شمسی هستند که تقریباً 99.997٪ از کل جرم در مدار مشتری را شامل می شوند ، در حالی که مشتری تقریبا 5,000 برابر جرم بیشتری نسبت به قمرهای گالیله دارد. ابر اورت ضخامتی برابر با 5,000 تا 100,000 واحد نجومی دارد که برابر با اندازه منظومه شمسی است. این فاصله به عنوان یک واحد نجومی شناخته میشود و مقیاس اندازهگیری فاصله در سراسر منظومهٔ شمسی است.