چرا همه سیاره ها گرد هستند؟

از سوی دیگر آنها در حین چرخیدن به دور یکدیگر، به دور ستاره اولیه این سیستم به نام KELT-A نیز می چرخند و چهار هزار سال طول می کشد تا یک دور کامل به دور این ستاره بچرخند. Tsei vibuh هر چیزی را که نور ما برای آن ساخته شده است به وجود آورد: ذرات اولیه و نیروهای زنگ. چشم اندازه آسمان در این سیاره با چشم انداز فضا در مدار این سیاره تفاوتی ندارد زیرا عطارد اتمسفر ندارد و یا میزان آن خیلی کم است. مریخ دارای اتمسفر بسیار نازکی است و چنانچه در بخش سرگرمی نمناک میخوانید زمان طلوع خورشید در آن می توان یک آسمان نسبتا آبی را مشاهده کرد اما با حرکت خورشید در افق رنگ آسمان به قرمز صورتی تبدیل می شود.

پنجمین سیاره کشف شده سیاره f است ، که 45 برابر جرمتر از زمین است ، اما دمای سطح کمی گرمتر از زمین است ، زیرا ستاره آن کم نور و سردتر از خورشید ما است. البته این را هم بگویم که مقداری هیدروژن در مدار این سیاره پیدا شده که نشان می دهد این سیاره ی سرخ که اندازه ای نصف زمین خودمان را دارد همیشه بیابانی نبوده! آسمان بر روی ماه همیشه سیاه است و اتمسفر در ماه خلا است.

آیا سیاره های دیگر هم اتمسفر و آسمان آبی دارند ؟ ایالات متحده، اروپاییها و چینیها سابقه روشنی در اکتشافات فضایی دارند. اگر برای شما هم سوال است که نقش و نگارهایی که به صورت ناگهانی درون مزارع شکل میگیرند و منتسب به موجودات فضایی هستند میتوانند چه سرنوشتی داشته باشند، فیلم «نشانهها» را از دست ندهید. لحظاتی هم در فیلم وجود دارد که غیرواقعی دیده میشوند و کارگردان نتوانسته است که حس صحنه را به مخاطب خود القا کند. همچنین در 7 قسمت اسکار نامزد شد، از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد.

مقداری هم اکسیژن در آن وجود دارد که با آن نفس می کشیم و همچنین دو گاز مهم دیگر از جمله آرگون و کربن دی اکسید هم وجود دارند که مقدار آن ها از دیگر گاز ها کمتر است. اتمسفر سیاره هایی از جمله نپتون و اورانوس هم هاله هایی از رنگ آبی زیبا را دارند اگرچه که اتمسفر آبی حقیقی با اتمسفر آبی که ما می شناسیم متفاوت است و با گاز های متان پر شده است.

همچنین ممکن است کمی رنگ سبز هم لابه لای آن ها دیده شود که بیشتر در سیاره نپتون اتفاق می افتد اما سیاره اورانوس سبز کم رنگ تری نسبت به نپتون دارد. این محققان متوجه برخی ناهنجاری های گرانشی در خارج از منظومه شمسی شده بودند که می توانسته ناشی از سیاره ای عظیم باشد که فراتر از نقطه مشاهده ماست و فاصله ای حدود 20 برابر دورتر از نپتون به خورشید داشته باشد. فاصله زاویهای اجرام ۴۵ درجه از خورشید است. بنابر تحقیقات دانشمندان دانشگاه مریلند آمریکا میزان شیوع نوع جدید ویروس کرونا در مناطق واقع در بین عرضهای جغرافیایی شمالی 30 و 50 درجه بیشتر است.

این مطالعه هفته گذشته در 229 امین اجلاسیه انجمن نجوم آمریکا در انگور، تگزاس ارائه شد. احتمال وجود سیاره نهم منظومه شمسی در ژانویه 2016 برای نخستین بار توسط اخترفیزیکدانان کنستانتین باتیگین و مایکل براون در مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) پیشنهاد شد. مطالعه ای جدید، استدلال می کند، سیاره فرضی نهم احتمالا از مدار گرانش منظومه خورشیدی دیگری خارج شده و سپس تحت تاثیر گازهای بین کهکشانی ناشی از گرانش خورشید ما قرار گرفته است. قطر ماه حدود ۳٬۵۰۰ کیلومتر (در بزرگی پنجمین در منظومهٔ خورشیدی)، و دارای بزرگترین نسبت بزرگی با سیارهٔ خود در این منظومه است. با این حال، اگر این سیاره در دوران اولیه شکل گیری خود، پیش از قرار گرفتن در سیستم خورشیدی خود، گذر نزدیکی از سیاره ای عظیم و حجیم داشته باشد، می تواند از منظومه خورشیدی خود خارج شود و در فضای بین ستاره ای کهکشان راه شیری در میان ستارگان سرگردان قرار گیرد.

نزدیکی آن به زمین ، ناهید را به یک هدف اصلی برای اکتشافات اولیه بین سیاره ای تبدیل کرده است. از آنجا که به نظر می رسید اریس بزرگتر از پلوتو است ، ناسا در ابتدا آن را به عنوان دهمین سیاره منظومه شمسی توصیف کرد. ستارهشناسان به منظور اینکه ایا باید فرایند تشکیل یک سیاره را به عنوان آن که بخشی از طبقه بندی در نظر بگیرند، به دو گروه تقسیم شدند. ستارهای که این سیاره سنگی دور آن میچرخد، بخشی از گروه ستارههای نادر به نام «دیسک ضخیم کهکشانی» است.

در ماه نمی توان به دلیل درخشان بودن خورشید، ستاره ها را در طول روز دید. آسمان در ونوس نارنجی رنگ است و خورشید در طول روز و ستاره ها در شب دیده نمی شوند. یکی از این گاز ها، گاز نیتروژن است که در واقع با هیچ ماده ای واکنش نشان نمی دهد. توضیح: خداوند در آفرینش زر، صفت خواری و بیماری را از رخِ زردِ زَر زدود و به آن عزّت داد و به وسیلۀ بارشِ ابرِ بهاری، سرخیِ گل را که چون سرخیِ خونِ ناپاکِ حیض است، آن چنان شُست و به آن لطافت عطا کرد که دیگر بین این دو (سرخیِ گل و حیض)، هیچ شباهتی نباشد؛ به تعبیر دیگر رنگ ظاهرِ پدیدهها نشانگر حقیقتِ ذاتِ آنها نیست؛ همان طور که زردی که نشانۀ خواری و بیماری است، در طلا نشانگر عزّت و ارج است و رنگ سرخ در گل نیز ربطی به خونِ ناپاکِ حیض ندارد.

بعضی از سیاره ها هیچ اتمسفری ندارند که مریخ نزدیکترین همسایه به ما، نمونه ای از همین سیاره هاست. چگالی مریخ به نوعی مبین اندازه هسته آن می باشد. فردای آن روز دوباره شازده کوچولو آمد. گفتنیست کپلر-۴۵۲بی تنها ۵ درصد بیش از زمین با ستاره ی خود فاصله دارد، بدین ترتیب هر سال در آن ۳۸۵ روز خواهد بود و غروب و طلوعش نیز چندان با آنچه که هم اکنون تجربه می کنیم تفاوت نخواهد داشت، هر چند که خورشید ۲۰ درصد روشن تر به نظر می آید. کریستال های یخ ساخته شده از مواد شیمیایی مثل آمونیاک در لایه بالایی سیاره زحل یک زرد کمرنگ به آن می دهند.

این هم معمولاً روشن ترین و نازک ترین لایه موجود است که باعث می شود آن را اتمسفر بنامیم. همچنین پایتخت را از قزوین به اصفهان در مرکز ایران منتقل کرد و برای آبادانی آن بسیار کوشید . همرفت، گرمای درونی را به بیرون منتقل میکند. از زمانی که دانشمندان شواهدی مبنی بر وجود سیاره نهم منظومه شمسی را مطرح کرده اند، ستاره شناسان به دنبال شواهد قطعی از وجود این سیاره بوده اند؛ اما اگر این سیاره وجود داشته باشد، احتمالا باید خیلی دور باشد. ستاره شناسان از کشف سیاره ای جدید با سیستم سه ستاره ای خبر دادند.

در حالی که جرم این سیاره سه برابر زمین است، اما تراکم آن تفاوتی با سیاره ما ندارد. نزدیکی بیش از اندازه به ستاره باعث دمای بسیار بالای این سیاره شده، به گونهای که دمای آن به بیش از ۱۷۰۰ درجه سلسیوس میرسد. نزدیکی تقریبی KELT-4Ab این سیاره را به یک ‘مشتری داغ’ تبدیل می کند. اتمسفر سیاره ونوس از کربن دی اکسید ساخته شده و بسیار داغ و ضخیم است. این سیاره ابرزمین یا سیاره فراخورشیدی کشف شده در کهکشان راهشیری، ۵۰ درصد از زمین بزرگتر است و ۳ برابر سیاره ما جرم دارد.

یکی از پژوهشگران مقاله اخیر و اخترفیزیکدان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید به نام «استفان کین» درباره این سیستم سیارهای که «TOI-561b» نام دارد، گفته: «این سیاره ابرزمین در مدت ۱۲ ساعت دور ستاره خود میچرخد. طبق گفته پژوهشگران، سیاره ابرزمین TOI-561b احتمالا نزدیک به ۱۰ میلیارد سال پیش شکل گرفته، چرا که هرچه یک سیاره پیرتر شود، از حالت عادی تراکم کمتری دارد چرا که برخی از عناصر سنگین در هنگام شکلگیری دیگر وجود ندارند. مشتری و زحل هر کدام جرمشان از جرم زمین بیش از ۱۰ برابر بزرگ تر است و عمدتاً از هیدروژن و هلیوم ساخته شدهاند. هر یک چند میلیارد دلار سرمایه در گردش (مارکت کپ) دارد!

گردش یک دور کامل این جفت 30 سال طول می کشد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان هزاران سیاره فراخورشیدی کشف کرده اند که بسیاری از آنها دو ستاره دارند، اما کشف جدید آنها چهارمین سیاره ای محسوب می شود که سه ستاره دارد.فاصله این سیاره تازه کشف شده از زمین حدود 685 سال نوری است که این فاصله در میان چهار سیاره ای که سیستم سه ستاره ای دارند، نزدیک ترین نسبت به زمین محسوب می شود. در این بازی ارز دیجیتال بازیکنان جانوران Axie خود را که در واقع گونهای ارز دیجیتال محسوب میشوند، به شکل یک توکن NFT در کیف پول رمز ارزی خود ذخیره میکنند.

این سیاره با نام KELT-4Ab ، یک سیاره گازی غول پیکر شبیه مشتری است و تنها به دور یکی از سه ستاره خود به نام KELT-A می چرخد که سه روز طول می کشد. دوقمر دیگر با نمادهای 1980S25 و 1980S13 در یک آرایش سه مداری با تتیس (Tethys) پیوند خورده اند، یکی در موضع 60 درجه پیش از تتیس و دیگری در موضع 60 درجه پس از تتیس،آن را دنبال می کنند .این مواضع شبیه مواضع سیارکهای تروجان (Trojan) نسبت به سیاره مشتری آرایشهای پایدارند .چهار قمر دیگر در تصاویر حاصل از ویجر به طور غیر قطعی مشخص شده اند ، ولی ما به معرفی 17 قمر معرفی شده بسنده میکنیم.

پدر شانگ چی زمانی واقعیت را میپذیرد که همسرش مرده است و آن نجواها واقعی نبودهاند که کمی دیر شده است، اما در نهایت حلقههای قدرت را پس از چند صد سال عمر به پسر میسپارد. محققان پس از 156 شبیه سازی کامپیوتری از سیارات سرگردان فرضی در مدار گرانشی منظومه شمسی ما، به این نتیجه رسیدند که سیاره نهم منظومه شمسی، سیاره سرگردانی بوده که به دام مدار گرانشی خورشید افتاده است. این مورد به توضیح فاصله فرضی سیاره نهم منظومه شمسی ما کمک بسیاری کرد. در شبیه سازی های انجام شده در این مطالعه، سیاره نهم در 60 درصد موارد از تاثیر نیروهای گرانشی وارده خارج شد ( تبدیل به سیاره ای سرگردان شد)؛ اما در 40 درصد موارد به دام نیروی گرانشی خورشید افتاد.