سیاره زحل ازنگاه فضاپیمای کاسینی – پارس دانش

مثلا خیلى راحت در آمد که: “اگر من به یکى از سردارانم امر کنم تبدیل به یکى از این مرغهاى دریایى بشود و یارو اطاعت نکند تقسیر او نیست که، تقصیر خودم است”. همهشان بىدرنگ هر فرمانى را اطاعت مىکنند. قدرت باید پیش از هر چیز به عقل متکى باشد. گرچه خورشید برای ما خیلی بزرگ به نظر میرسد، ولی از دیدگاه کیهانی، خورشید ما به اندازه یک سکه دو ریالی است. ماشین علم (Science Machine) و موتور کیمیا (Alchemy Engine) خیلی زود به بهترین دوستان شما تبدیل خواهند شد. این افراد باور دارند که نکته حیرتانگیز علم هم همین انعطاف است.

دایرة البروج مسیر حرکت ظاهری سالانه خورشید نسبت به زمین، بر روی کره سماوی است. اجرا سیستمهای مدیریت کیفیت نظیر ایزو و 5S، میتواند بر روی نوع تولید محصولات کارخانه شما موثر باشد. ۱- شما روی مریخ احساس سبکی خواهید کرد! سری Borderlands یکی از مشهورترین عناوین شوتر اول شخص صنعت گیم است که به واسطه تمرکز شدیدش روی لوت، تنوع تسلیحات و اکشن دیوانهوار طرفداران پروپاقرصی در سراسر جهان برای خودش دست و پا کرده.

حالا که نزدیکترین آنها بالأخره تکلیفش مشخص شده، بهتر است زودتر به سراغش برویم. این بود که هم براى سرگرمى و هم براى چیزیادگرفتن بنا کرد یکىیکىشان را سیاحت کردن. و دوباره بنا کرد دستزدن و خودپسند با برداشتن کلاه بنا کرد تشکر کردن. این طرحها بر خلاف طرحهای محاسباتی بابلیها بیشتر بر پایه هندسه بنا شده بودند در نهایت نظریات بابلیها در سایه جامعیت و پیچیدگی این نظریات قرار گرفتند. تراویس زاده نیز با تأکید بر اینکه هدف متون عجایب­نگاری توجه­دهی به قدرت و عظمت خداوند است، میان این متون و خرافات تفکیک قائل می­شود.

Phaeocystis در قطب جنوب شناسایی نمود، که قادر به انتشار موادی است که باعث کاهش رشد باکتری اشرشیا کلی می­شود و همچنین فلور دستگاه گوارش پنگوئن­های که از آن ریز جلبک مصرف می کنند را بهبود می­بخشد و یک سال بعد توانست این ماده شیمیایی فرار (یک اسید اکریلیک) را که مسوول فعالیت­های ضد باکتریایی این ریزجلبک است، شناسایی نماید (32). در طــول دهه 1960 و 1970 مقاومــت باکتریــایی بـه آنتــی بیوتیک­های موجود، به یک مساله مهم تبدیل شد، به دنبال آن فوریت جستجو برای ترکیبات و متابولیت­های جدید در دستور کار تحقیقات کاربردی قرار گرفت (33). “داف” و همکارانش (1966) در زمره نخستین کسانی بودند که نیاز به بررسی ترکیبات آنتی بیوتیک مشتق از ریز جلبک ها را، برای اهداف درمانی مطرح کردند.

اما برخی از دانشمندان معتقدند که پلوتون ممکن است یکی از بزرگترین سیارات کوتوله کمربند کوئیپر باشد. یکی از طوفانهای بزرگ مشتری بهشکل لکهای بزرگ و سرخرنگ از زمین دیده میشود که به آن لکه سرخ بزرگ مشتری میگویند. منظومه شمسی پس از این تغییرات شامل هشت سیاره یعنی تیر ، ناهید ، زمین ، مریخ ، مشتری ، زحل ، اورانوس و نپتون میشود. در منظومه شمسی پهنای این ناحیه ممکن است حتی از فاصله میان زهره و مریخ نیز کمتر باشد. مریخ دو قمر دارد؛ فوبوس و دیموس که بسیار کوچک هستند و شکل فضایی نامتقارنی دارند.

یعنی خشت های به جا مانده از ابتدای شکل گیری منظومه شمسی و وقتی که نگاه میکنیم به سیارکها ما داریم با جرم های متفاوتی نسبت به سیاره ها روبرو میشویم، یعنی ساختار یا فرم ظاهری آنها شبیه به سیب زمینیهای نامنظم است. خداوند جهان را با واقعیت بخشیدن به یکی از جهانهای ممکن یعنی بهترین آنها خلق کرده است. از آن گذشته دلش هم کمى گرفتهبود. این اندیشه در ادبیات فارسی منتشر گردیده و براساس آن به حالتهای سیارات و ویژگیهای عناصر زمینی پرداخته شده است. تير سنگينترين سياره است.

ماههای داخلی و ماههای منظم دارای شیب متوسط مداری هستند که از یک درجه تا ۱.۵ درجه متغیر است. از سال 2004 تا 2 نوامبر 2009 ، این کاوشگر 8 ماهواره جدید را کشف و تأیید کرد. در ژانویه سال ۲۰۰۵ میلادی دانشمندانی بهنام مایکل ای براون و چاد تراجیللو و دیوید آل رابینوویتز، عکسها و دادههای مربوط به این اکتشاف را مورد بررسی قرار دادند که موجب کشف سیاره اریس شد و ابتدا نام آن را X برگرفته از Xena گذاشتند. شاه بهاش گفت: -خمیازه کشیدن در حضرتِ سلطان از نزاکت به دور است. دلیل این است که اندازه آنها بسیار مشابه است (فقط 638 کیلومتر با قطر متفاوت است) و زهره حدود 81٪ از جرم زمین را دارد.

ستاره ای درخشان که در مرکز منظومه شمسی قرار دارد. از این که تماشاى آفتاب غروب از کیسهاش رفتهبود تاسف مىخورد. اگر خودش چنین قدرتى مىداشت بى این که حتا صندلیش را یک ذره تکان بدهد روزى چهل و چهار بار که هیچ روزى هفتاد بار و حتا صدبار و دویستبار غروب آفتاب را تماشا مىکرد! دلم مىخواست یک غروب آفتاب تماشا کنم… شهریار کوچولو که هیچ وقت چیزى را که پرسیده بود فراموش نمىکرد گفت: -غروب آفتاب من چى؟

شهریار کوچولو دست زد و خودپسند کلاهش را برداشت و متواضعانه از او تشکر کرد. یک چنین قدرتى شهریار کوچولو را به شدت متعجب کرد. شهریار کوچولو پرسید: -یعنى به همهى این ها؟ شاه جواب داد: -به همهى این ها. صدایش را شب ها مىشنویم. میانگین دمای روز در حدود 350 درجه سانتیگراد و دمای شب 170- درجه سانتیگراد است. جک که قبلا با نام تیموتی لاورنس (Timothy Lawrence) شناخته میشد، یک بدل از جک خوشتیپ است و در بسته الحاقی بازی به عنوان یک شخصیت قابل بازی از کلاس Doppelganger معرفی میشود.

مد پایدار تلاشی است که توسعه پایدار و مد را با هم در میآمیزد که تا چندی پیش این دو مفهوم به عنوان یک پارادوکس نقض میکردند. کپلر-1649c از نظر اندازه و دما شبیهترین سیاره فراخورشیدی به زمین است که تاکنون پیدا شده است. ماحصل این مکالمه چیزی نمی شود جز حمله نظامیان به سرزمینهای ناویها و بیرون کردن آنها از سرزمینهای خود. این ویژگی ها سفر کردن به این سیاره را به امری خطرناک و تقریبا غیر ممکن تبدیل می کند! درست مانند زمین و بر اثر تمایل 25.2 درجه ای این سیاره، فصل ها در نیم کره شمالی و جنوبی متفاوت است.

بنابر انگارۀ کزازی در پژوهش هفتپیکر و هفت اختر، ساختار داستان، ساختاری سپهرینه و اخترشناختی بوده و بهگونهای بازتاب پرستشگاه باستانی زیگورات است. 5- برهان «درج دهقان» را از همین بیت استخراج کرده و در معنی آن نوشته است: «دُرج دهقان: کنایه از کتاب تاریخ است، چه دهقان مورخ را می­گویند. ایوا چه به لحاظ نام و چه به لحاظ کارکرد آن در فیلم تداعی کننده اسطوره های باستان از خاورمیانه تا قبایل سرخپوست آمریکایی است. چه جورى مىشود یک ستاره را صاحب شد؟

کمی، فقط قادر به با یک چشم نگاه کنید. از شهریار کوچولو پرسید: -تو راستى راستى به من با چشم ستایش و تحسین نگاه مىکنى؟ شهریار کوچولو با چشم پىِ جایى گشت که بنشیند اما شنلِ قاقمِ حضرتِ پادشاهى تمام اخترک را دربرگرفتهبود. شهریار کوچولو به راه افتاد و همان طور که مىرفت تو دلش مىگفت: -این آدم بزرگها راستى راستى چهقدر عجیبند! ناچار همان طور سر پا ماند و چون سخت خسته بود به دهندره افتاد. آن وقت بود که سر و کلهى روباه پیدا شد. اما از آن عجیبتر این بود که معلوم شد اساساً جو زحل، بر خلاف آنچه از تصاویر تلسکوپی استنباط میشود، در شرایط عادی آبیرنگ است.

به همین جهت است که انتشار تصاویر جدید از مریخ، مردم را به تشبیه آنان به اشکالی عجیب و غریب تشویق میکند. تصویر زیر نماهایی از شفق های قطبی را نشان می دهد . گیرم تو هر دفعه عفوش مىکنى تا همیشه زیر چاق داشته باشیش. دما زیر پوستهی قارهای به ۱۰۰۰ درجهی سلسیوس میرسد و به ازای هر یک کیلومتر زیر پوسته، ۱ درجه افزایش مییابد. نور خورشید در 8 دقیقه و 20 ثانیه به زمین میرسد. مثلا مىتوانند به بنده امر کنند ظرف یک دقیقه راه بیفتم. 365 روز طول می کشد تا زمین یک مدار در اطراف خورشید را کامل کند.

و قرقره مثل بادنماى کهنهاى که تا مدتها پس از خوابیدنِ باد مىنالد به نالهدرآمد. در مورد نافرمانىها هم هیچ نرمشى از خودش نشان نمىداد. اگر توانستى در مورد خودت قضاوت درستى بکنى معلوم مىشود یک فرزانهى تمام عیارى. اگر اعلىحضرت مایلند اوامرشان دقیقا اجرا بشود مىتوانند فرمان خردمندانهاى در مورد بنده صادر بفرمایند. منتها شهریار کوچولو ماندهبود حیران: آخر آن اخترک کوچکتر از آن بود که تصورش را بشود کرد. منتها با شَمِّ حکمرانىمان منتظریم زمینهاش فراهم بشود. تصور مىکنم زمینهاش هم آماده باشد… شهریار کوچولو گفت: -آخر این جورى من دست و پایم را گم مىکنم… خب، پس من بهات امر مىکنم که گاهى خمیازه بکشى گاهى نه.

حلقهی A نیز به حلقههای کوچکتر تقسیم شده است، اما نه به همان وضوح حلقهی B. نزدیک به لبهی بیرونی این حلقه، یک شکاف باریک، اما آشکار، وجود دارد که آنرا شکاف اِنکه مینامند. در حدود 75% سطح زمین را آب پوشانده است.سیارات دیگری از منظومه شمسی که در آنها آب وجود دارد،مریخ و زهره هستند. طوفان های بزرگ در اتمسفر مواد شیمیایی و مواد پنهان را به سطح می رسانند که رنگ سیاره را تغییر می دهد. اين فرو رفتگي ها حاصل برخورد شهاب سنگ ها با سطح اين كره اند.