برای اولین بار، سیاره ای درست شبیه به زمین کشف شد

اورانوس بیست و هفت ماه شناخته شده دارد و دو ماه نخست اورانوس که تیتانیا و ابرونت نام دارند را ویلیام هرشل در سال ۱۷۸۱ میلادی کشف کرد. مستندات تاریخی نشان می دهد بشر حداقل از 6000 سال پیش در جستجوی طلا بوده و با درک اهمیت، زیبایی و کاربردهای متنوع این فلز ارزشمند از روش های متنوعی برای کشف ذخایر و استخراج آن در زمین استفاده کرده است. محور چرخش مریخ مانند زمین دارای انحراف است که همین امر باعث بوجود آمدن فصول بر روی این سیاره شده است. مریخ دارای دو مشخصه منحصر به فرد در منظومه شمسی است: بلندترین کوه آتشفشانی المپ مانس و دره والس مارینریس به عمق 7 کیلومتر (4. 5 مایل) و عرض 600 کیلومتر (370 مایل) در این سیاره قرار دارند.

دانشمندان گمان می کنند که قطر هسته مریخ به طور متوسط 3000 تا 4000 کیلومتر، عرض گوشته آن حدود 5400 تا 7200 کیلومتر و ضخامت پوسته اش حدود 50 کیلومتر است. بعضی از آن ها مانند مریخ صخره ای (سنگی) هستند، برخی مانند زحل دارای حلقه می باشند و بعضی دیگر نیز مانند اورانوس دارای قمر هایی می باشند. بزرگترین قمر مشتری که بزرگترین قمر موجود در منظومه ما نیز می باشد گانیمد (Ganymede) نام دارد.

Borderlands نهایتا موفق گردید تا با تعداد زیادی از نقدهای منابع معتبر گیمینگ در دنیا، امتیاز متای عالی ۸۴ را به خود اختصاص دهد که برای شروع یک فرنچایز جذاب شوتر نقش آفرینی با تکیه بر قابلیت های کو آپ، بسیار عالی و موفقیت آمیز به نظر می رسید و گیرباکس موفق شد تا یک نام بزرگ را با این بازی خلق نماید و بعدها با نسخه دو باز هم کیفیت آن را بسیار بالاتر ببرد تا Borderlands باز هم معتبر تر شود. تنها بخش کوچکی از این مواد وارد حلقه میشوند و بخش زیادی از آنها به شکل برف روی سطح انسلادوس فرود میآیند.

با توجه به اهمیت نابودی اتمسفر در سیارهها، علاقهی زیادی به استفاده از تلسکوپهایی مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) وجود دارد؛ برای تعیین اینکه آیا این سیارات دارای اتمسفر هستند یا خیر و در صورت مثبت بودن جواب، ترکیب آنها به چه شکل است. آیا می دانی آن ها چقدر متفاوت هستند؟ 1-در این مورد یونانیان و رومیان باستان(و نیز اقوام دیگر)تصور می کردند که دو شی ءِ متفاوت را مشاهده می کنند.آنها((ستاره ی))بامدادی را لوسیفر یا ائوسفوروس و ستاره ی شامگاهی را هسپروس می نامیدند.در کتب نجوم قدیم،آنها را کوکب های مسائی و صباحی می خواندند.نام ونوس(زهره)را به افتخار اله عشق و زیبایی بر این سیاره نهاده بودند.

البته در این حین جنس مواد مورد استفاده در ساخت گیربکس و مقدار تعیین شده ی مجاز ورودی مناسب با نسبت انتخابی، کیفیت بلبرینگ ها و کاسه نمدها و همچنین از همه مهم تر، انتخاب و تعیین تعداد چرخ دنده ها در نسبت های مختلف توسط سازنده گیربکس، جهت تحمل گشتاور، نیرو های شعاعی و محوری و همچنین عمر مفید بیشتر گیربکس بسیار حائز اهمیت می باشد. فرود بر سیاره مریخ یکی از مسائل مهم و چالشی صنعت فضایی بوده که با عدم قطعیتهای سیستمی و محیطی فراوانی مواجه است.

چرا که معتقدند بسیاری از جنگها زمانی که مریخ در آسمان مشاهده شده شروع شده اند. ووت می گوید : ” این بدان معناست که اگر تعداد ستاره های موجود در جهان را حدود 200 میلیارد تخمین بزنیم، در اینصورت احتمالاً چیزی در حدود 40 میلیارد سیاره با شرایط مناسب برای حیات در جهان وجود دارد”. در شب دمای من به 85 درجه سانتیگراد کاهش می یابد منشا برای زمین، Ale u nyogo є دو همراه -فوبوس و دیموس (Scho در صلیب به معنی استترس از زخخ – به اصطلاح خدای آبی جنگ). پس از زمین، مریخ قرار دارد. و ده درجهء دوم را به شمس و ده درجهء سوم را به زهره و وجه اول ثور را به 14 بنابراین اگر سهم السعادهای در درجهء بیست و پنجم حمل هیلاج واقع صاحب مثلثهء خاکی در روز زهره است و در شب قمر و یاریگر آن دو مریخ و صاحب مثلثهء آبی در روز زهره است و در شب مریخ و یاریگر آن دو قمر برج طالع هیلاج است و مشتری کدخدای آن زیرا برج اسد یکی از برجهای عمر،دارای سه عطیه است:کبری،وسطی،صغری،و اگر کدخدا در وتد باشد جدول بالا یکصد و بیست سال است و قمر عطیهء کبری ندارد.

این سیاره بیش از ۶۰ قمر دارد. این کتاب به بیش از ۲۸ زبان و گویش دنیا ترجمه و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، پرفروش ترین کتاب تاریخ محسوب میشود. در کشور پرو بیش از 25 هزار نفر را مدفون کرد. پس باید سعی کنیم که روی شبیهترین اجرام به زمین، شرایط حیات انسان را فراهم کنیم. روی آن، مانند روی زمین، جوی وجود دارد، این چنین پوسته هوایی است.

دراینباره که مفهوم زمین ساخت ورقهای توضیح میدهد که زمین در حال حاضر چگونه کار میکند و در چند صد میلیون سال اخیر چگونه فعالیت میکرده است،شک و تردید اندکی وجود دارد.سؤال دشوارتر این است که در 4/6 میلیارد سال سرگذشت زمین،زمین ساخت ورقهای به سمت عقب در زمان،تا کجا قابل پیگیری است.بههرحال شواهد ژئوشیمیایی روزافزونی وجود دارند مبنی بر اینکه زمین ساخت ورقهای در سرگذشت زمین، خیلی زود(شاید طی یک میلیون سال اول)برقرار شده است.

مجله فیزیک زمین و فضا. در زمینه موسیقی نیز وضعیت Borderlands به همین شکل است و شاهد موسیقی هایی منطبق با فضا و اتمسفر بازی هستیم. قطر زحل در استوا ۱۲۰.۵۴۰ کیلومتر، تقریبا ۱۰برابر قطر زمین است. اعتقاد بر این است که بالاترین لایهی زمین جامد(لیتوسفر)، شامل«ورقه»1های سخت مکانیکی است که روی لایهای نرمتر در گوشتهی زمین حرکت میکنند.زمین ساخت ورقهای میتواند بیشتر ساختارها و فرایندهای مؤثر در سطح سیارهی ما را شرح دهد.برای مثال،در جایی که ورقهها باهم برخورد میکنند، رشتهکوهها تشکیل میشوند.

5- برهان «درج دهقان» را از همین بیت استخراج کرده و در معنی آن نوشته است: «دُرج دهقان: کنایه از کتاب تاریخ است، چه دهقان مورخ را می­گویند. در سال ۱۹۳۵، هواپیمای de Saint-Exupéry نویسنده کتاب که خلبان هم بود، دچار نقص فنی و فرود در صحرای بزرگ آفریقا شد. در مجموع باید ازعان داشت که کار سازندگان بازی در بخش صداگذاری و موسیقی عنوان Borderlands بسیار عالی و قابل تحسین است و ایراد و اشکال خاصی در این زمینه در بازی مشاهده نمی شود. درخشش سیاره زهره ۷۰ برابر سیاره عطارد خواهد بود بنابراین نور عطارد به طور قابل توجهی ضعیفتر از سیاره زهره خواهد بود و عمدتا در نیمکره شمالی قابل مشاهده است.

چون ماه و عطارد هر دو فاقد جوهای قابل توجهی هستند، آب و هوا ، سطوحشان را فرسوده نمیکند. نمونه­های هولناک اینگونه بحران­ها فراوان هستندکه عبارتند از: درسال 1970، یک توفان سیکلونی، موجی به ارتفاع 3- 5 متر را روانه خلیج بنگال کرد. در طیف های طیفی پایین تر نشان می دهد ، به عنوان tse “brudnі snіzhki” با ابعاد مرتبه یک متر. خلبان و شازده یک چاه را پیدا می کنند که آنها را از تشنگی نجات می دهد اما در نهایت شازده کوچولو خلبان را در جریان تصمیم خود قرار میدهد و می گوید تصمیم گرفته به سیارک خود بازگردد.

در برخی جاهای دیگر،لیتوسفر اقیانوسی به درون گوشته فرو میرود.این مناطق فرورانش،عامل فعالیت آتشفشانی نیز هستند؛«حلقهی آتش»2که اقیانوس آرام را احاطه کرده است. برای چندین دهه، مردم بر این باور بودند که مناطق روشن و تاریک روی مریخ تکههایی از پوشش گیاهی هستند و ممکن است مریخ مکان مناسبی برای زندگی باشد و آب در کلاهکهای قطبی وجود دارد. خسروی، ت.، «مریخنورد کنجکاوی ؛ گشت و گذاری در مریخ به دنبال نشانههای حیات! برای خنثی کردن جاذبه سطحی این سیاره در خارج شدن از سطح آن تنها به سرعتی به اندازه 25/4 کیلومتر بر ثانیه نیاز است .

ارتفاع این کوه آتشفشانی به ۲/۴ کیلومتر و عرض آن به ۲۰۱ کیلومتر میرسد. و در بعضی شروح اسکندرنامه نوشته: که نورد عبارت از سوراخ روباه؛ چرا آن هم که پیچ در پیچ باشد» (غیاث­اللغات: ذیل نورد). زمانی که جنبه هندسی موزائیک کردن، با روش باندل بلوک اجستمنت کنترل می­ شود و رادیومتری موزائیک از این طریق بهبود می­ یابد. اطلاعات مداری برای هر خط از کل نوار اطلاعات تصویری (توسط باندل اجستمنت فتوگرامتری بهبود می­یابد) و مدل­های رقومی زمین (DTM) به روش تناظریابی چند تصویر و تکنیک­های انترپلاسیون خاص ناشی می­شود.

مقداری از تشعشع مادون قرمز، یا گرما، در جو زمین گیر کرده، باعث بوجود آمدن اثر گلخانه ای می شود.در سیاره زهره، اثر گلخانه ای کاملی وجود دارد، زیرا تمام گرما در جو این سیاره باقی می ماند. سیارهی زمین در آیندهی نزدیک به دلایل زیستمحیطی ازجمله بالا آمدن سطح آب اقیانوسها و سوراخی لایه ازن در آیندهای نهچندان دور، غیرقابلسکونت خواهد شد. و سیارهی مریخ هستند و پروژههای کلونی سازی بسیاری در این زمینه انجام گرفته است که با هم بررسی خواهیم کرد. همه منطق پوشش و خطوط تقسیم و مشخصاتی که باید از پیش معلوم شوند به طور اتوماتیک انجام می­ شوند.

اگرچه تا امروز عملاً این معیار تنها در مورد سیارات منظومه شمسی بکار رفتهاست و شماری از منظومههای فراخورشیدی جوان پیدا شدهاند که شواهد حاکی است که پاکسازی مداری در قرصهای پیرا ستارهای(Circumstellar Disks) صورت میگیرد. قبلا تصور میشد این سیارهها نمیتوانند نزدیک به ستارهی خود شکل بگیرند؛ براساس مدلهای فعلی شکلگیری سیارهای، گرانش، تشعشعات و بادهای ستارهای شدید میتوانند مانع از فشرده شدن گازها شوند؛ اما رصدهای جیمز وب میتوانند به حل این راز کمک کنند. سحابي ها به علت نور خود نمي تابند، بلكه بر اثر نور ستارگان مجاور قابل رويت هستند . این جسم مسلط بر منظومهٔ شمسی است به گونهای که به تنهایی ۹۹٫۸ درصد از جرم منظومه را به خود اختصاص داده است.